Laster Hendelser

« All Hendelser

  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

IMS – integrerte ledelsessystemer i praksis

15. november 2018 - 16. november 2018

kr8.900
Intertek-logo-til-kurs

To innholdsrike kursdager for deg som søker kompetanseutvikling i arbeidet med integrerte ledelsessystemer. Kurset er også for dere som har et kvalitetsledelsessystem etter ISO 9001 og som vurderer å utvide omfanget med noen av standardene ISO 14001/22000/45001 for Miljø, Mattrygghet og Arbeidsmiljø.

 

Formålet med kurset er å gi deg kursdeltaker dypere kunnskap og forståelse om de ulike standarders krav og verktøy langs to konseptuelle dimensjoner; Ledelsessystemets livssyklus, struktur og modenhet relatert til samsvar med ISO kravene (Lite <–> Mye), og ledelse og organisasjonskulturen (Lav <–> Høy) relatert til graden av bevissthet, engasjement, kollektive holdninger og atferd i organisasjonen. Samt gi deg innsikt slik at du evner å evaluere et integrert ledelsessystems nytteverdi i relasjon til organisasjonskultur og forretningsprosesser.

 

Etter gjennomført kurs er målet at deltakeren skal:

• ha økt forståelse om krav og verktøy i ISO standardene for kvalitet, miljø og arbeidsmiljø

• ha blitt inspirert til å videreutvikle din kompetanse om integrerte ledelsessystemer

• ha fått tilført nyttig kunnskap og gitt forutsetninger for arbeide systematisk med forbedringer både kulturelt og strukturelt.

• ha økt sin kunnskap og forståelse for hensikten og verdien i standardisering og uavhengig sertifisering av ledelsessystemer.

 

Kursets form og ramme:

• Forelesninger, Presentasjon med oppgaver, individuelt og i gruppe, med praktisk bruk av PUKK/PDCA metodikken.

• Det utleveres fyldig kursdokumentasjon og kursbevis.

 

Forkunnskaper

Det stilles ingen forkunnskaper, men det er en fordel med noe erfaring fra ledelse. Kunnskap om en av ISO standardene 9001, 14001, 22000 eller forskrift om internkontroll er også en fordel, men intet krav.

 

Målgruppe

Administrative og operasjonelle ledere samt andre med ansvar, oppgaver og interesse for internasjonale ledelsessystemer og styring

Kursholder

Jan Erik Åkesson Ypma er revisor og kursleder i Intertek Certification og har 20 års erfaring som rådgiver, kvalitet/revisjonsleder for prosjekter og organisasjoner. Han er utdannet høyskoleingeniør industriell elektronikk, har hovedfag i biologi og en Master of Management grad innen internasjonal forretningsutvikling, prosess og kunnskapsledelse. Ypma har bred erfaring med å innføre, bruke og revidere ledelsessystemer etter PUKK/PDCA (Planlegg-Utfør-Kontroller-Korriger) modellens prinsipper for kontinuerlig forbedring.

Detaljer

Start:
15. november 2018
Slutt:
16. november 2018
Kostnad:
kr8.900
Hendelse Kategori:
Hendelse Tags:
,
Hjemmeside:
http://intertek.no/event/959/

Arrangør

Intertek Academy
Telefon:
08-750 00 00
Hjemmeside:
https://www.intertek.no/academy/

Sted

Sandefjord
Sandefjord, Norge + Google Map
Telefon:
+47 33 42 00 40